lördag 1 september 2012

Vet ni om att det är kallt?

huu,vilket rusktigt väder. Jag har cyklat till jobbet och tillbaka och är helt ruskigt kall i kroppen. Jag är alltså hemma i Ekenäs nu, i går var vi på allsång på Knipan och idag har jag jobbat lite och varit ett varv till Gigantti. I dag har jag ingen inspiration, sitter i en stol och fånglor på landskampen, surfar planlöst omkring. Men jag sov gott i egen säng under duntäcket. I morse kom Sotis o sade gomorron. Hon är liksom lite min kissa, och hon lär ha sovit på min säng hela veckan. Jag vet inte riktigt vad jag skall berätta just nu.

Jag har planerat årets studieprogram. Det är "bara" 5 poäng mer än rekommenderat men jag har ännu kurser jag gärna skulle gå så få se var vi slutar. Jag är överaktiv som vanligt. Första veckan har varit riktigt riktigt bra. Jag trivs finfint i Åbo, har lärt mej min skolväg och mina undervisningssalar, ätit god skollunch för hutlösa 2,60€ och lärt känna en massa matematiker och en urgullig professor. Och om någon av mina matematiker skulle ha hittat hit till bloggen kan jag ju bara hälsa er välkomna :P

Förresten, mina trogna läsare. Jag skulle bli väldigt glad om några av er skulle vilja kommentera något här på bloggen. Jag tycker visserligen om att hålla monologer men ibland blir det lite tråkigt. Skulle uppskattas väldigt om jag någon gång får en kommentar eller en fråga. Något måste ni väl reagera på?! :D Om ni känner för det :)

2 kommentarer:

  1. !et du om att det är varmt hemma hos oss i Åbo? Alltså i lägenheten då :P
    Såna här dagar ska man passa på att bada bastu! Och det gör jag naturligtvis!
    Nåja det var min lilla kommentar/strå till stacken :D
    Puss<3

    SvaraRadera
  2. 2,60 ! Här e de 2,70 -.-' Att allt ska vara dyrare i Hesa... :P

    SvaraRadera