fredag 7 september 2012

Tankar

Jaa-aa, nu har jag levt min första vecka som universitetsstuderande på riktigt. Vilket innebär föreläsningar, och mänder med matematik. I like it a lot. Jag trivs väldigt väldigt bra i Åbo, har fått lära känna massor med nya människor, träffat på Ekenäsbor på de mest underliga ställen. Skrattat helt massor med mina matematiker. Varit på mitt första eftersläpp. Cyklat min skolväg i ljus, i mörker, i regn och sol. Jag funderar på vad jag har för tankar om min första vecka.

Jag gillar nästan min skolväg. Det är visserligen kallt på morgonen, men annors ganska bra. Vägen är dock lite skrämmande i mörker för en fegis som jag. Men man lär sig väl att vara macho. Eller nåt...

Jag gillar skarpt att studera matematik. Det är som terapi att lösa något riktigt knepigt. Och som sagt, vissa professorer får mej bara så full i skratt. Och sedan är ju matematiker så sjukt trevliga.

Jag har börjat mitt studieliv med eftersläpp på Sode. Det var riktigt roligt. Udda känsla att komma hem mitt i natten en onsdagkväll. Men det var kul. Min underbara sambo var dessutom passligt förstående dagen efter. Skattade åt mej men var ändå snäll o gullig. Jag gillar sambolivet.

Och vet ni vad. Vår lägenhet är fortfarande redig och städad. Efter två veckor. Jag är förvånad själv. Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar