fredag 21 september 2012

Väntar

Nu sitter jag här i ASA-huset, i matematikernas egen datasal, och väntar på att gulisintagningen skall börja. Jag har just haft mitt lärarlämplighetstest, får se sedan hur det gick, resultatet kommer med snigelpost om några veckor. Själva intervjun var riktigt trevlig, intervjuarna var alla naturvetare och lärare på olika nivåer och de verkade åtminstone uppskatta det jag hade att säga. Kändes faktikst helt okey. Nu sitter jag här och smaskar i mej marknadskringla för att förbereda mej på vad som komma skall. Huu, undrar vad de har hittat på. Jag skall skicka hem lite grejjer med Lennart när han slutar och sedan ge mej ut i Åbo med de stora stygga matematikerna. Här lovar dom regn och det är nästan minusgrader, underbart!

Borde jag kanske nämna att jag avskyr överraskningar. Jag är ett stort kontrollfreak som behöver veta allt som händer och skall hända. Så fungerar jag. Så nikan tänka er att 4,5 timmar av saker jag inte alls vet något om är lite obehagligt. Men men men, man är bara gulis en gång.

Wish me good luck!

1 kommentar:

  1. O om allt går som de ska så kommer du int att veta nånting om nånting imoron heller, which might be awkward

    SvaraRadera