fredag 7 september 2012

Hem igen

Skall snart sätta mej i bilen och köra hem till Ekenäs igen. Det är fredag gott folk, ännu en vecka har förlöpt. Torsdagen här i Åbo förlöpte i ganska grötigt tempo. Det mesta var lite luddigt. Men vi kunde i alla fall nästan förstå vår matematik trots vårt omtöcknade tillstånd. Jag kom också fram till vad som är min krabbismat. Chips och cokis! Jag vaknade till först sista föreläsningen då Siiri och jag kom på att vi skulle köpa cokis från en automat i ASA-huset. Aaah, då vaknade mina hjärnceller till liv igen. När vi kom hem gick jag raka vägen till chipspåsen och tog mej en rejäl näve och kände hur livet kom tillbaka. Aka chips o cokis skall alltid finnas tillgängliga.

I går kväll dövade vi alla våra sorger hos Sara på förfest/fest. För några av oss blev det fest (jag och några andra gav upp och for hem där kring midnatt) medan andra fortsatte ut i Åbos nattliv. Måste jag säga att jag var bland de piggare på dagens fysikföreläsning.

Detta är alltså veckans iakttagelser från flickan som var onödigt snäll under gymnasietiden. Nu har studielivet börjat! :D

1 kommentar:

  1. Kör hår - studielivet e kiva, inte bara festerna utan även kommitté arbete eller styrelsejobb :)

    SvaraRadera