onsdag 26 september 2012

Tid igen

Halleluja, jag har lite överlopps tid. Jag sitter i Gado och väntar på att Lennart skall lossa från sin mekaniklektion. Jag pustar ut en stund. Jissus så jag har arbete att göra! Inte för att klaga, jag gillar utmaningar, men lite väl kanske det är just nu. Måndagar är relativt lugna i skolan men då, då har man ju tonvis med uppgifter som borde lösas, det mest akuta är fysiken som skall lämnas in på tisdagmorgon. Så måndagar går i ett huj, dessutom promenerade vi denna måndag över gatan för att handla för veckan vilket ju också tog en stund.

Nå tisdagarna då, Mardrömsdagen med stort M. Det är inget fel på själva innehållet på dagen, men den börjar 8 och håller på till kl 5. Och sedan när man alltså just tänker kollapsa efter en lång dag, vad händer då? JO, eftersom jag tydligen gjorde något rätt på insjungningen förra måndagen kom jag alltså in i Florakören (upplysning för er som inte läst min facebook ) och har nuförtiden en 3 timmars körövning på tisdagar mellan 18.30 och 21.30. Nu kan ni ju alla gissa hur slak jag är efter det.

Mina tisdagar ger upphov till en liten kedjereaktion. Eftersom jag inte hinner räkna så mycket som en liten ynklig potens på tisdagar så har jag ju desto mer att göra på onsdagar, eftersom alla andra uppgifter (utom fysiken) skall inlämnas på torsdagar, wuppidoobidoo! Tack och lov har onsdagsföreläsningarna och räkneövningarn (till skillnad från de andra dagarnas) en tendens att svara på mer frågor än de ställer så man kanske blir lite fiffigare.

På fredagen dör vi långsamt och samlar krafter inför veckoslutet. Men hej, jag skall inte klaga, jag får åtminstone räkna istället för att försöka klämma in en massa humanistiskt flumm i min tjocka skalle. Men akademisk frihet my a*s. De allra flesta räkneövningarna kräver åtminstone en viss procentuell närvaro så väljer man att ligga hemma och sova får man räkna efter noga så att studiepoängen ändå är säkrade. Plus då det lilla faktum att jag totalt faller av kärran om jag så mycket som slumrar till under föreläsningarna. Så här sitter vi vackert, tur i alla fall att vi matematiker trivs tillsammans, annars skulle vi snabbt ha livet av varandra här. Hälsningar från den akademiskt fängslande matematikinsten!

2 kommentarer:

  1. Men Jennifer - är det någon slags ny matematik du studerar :)
    citat "3 timmars körövning på tisdagar mellan 19.30 och 21.30"
    Men vill annars säga att det är jättekiva att följa med ditt nya liv.
    Kram Monica

    SvaraRadera
  2. oj då, 18.30 sku de ju naturligtvis vara, man blir lite knasig på det här stället!! :D

    SvaraRadera