onsdag 26 september 2012

Iakttagelser i kylan

Jag har lagt märke till en del saker under de veckor som gått. Nu tänkte jag dela några med er!

1) Det är fullkomligt svinkallt utomhus. Och min näsa ser ut som Rudolfs när jag kommer fram på morgonen. Idag har jag byltat in mej i vinterskor, mössa, tjocka läderhandskar och halsduk upp över näsan och jag frös ändå. Det är alltså kanske 1 minusgrad här på morgonen om ens det, men av någon anledning fryser jag ända in i själen varje morgon.

2) Det är fullkomligt svinkallt här i Gadolinia. Mina fingrar som för tillfället knagglar sig fram över tangentbordet ser ut som frysta knackkorvar och jag ryser om jag råkar lägga dem för nära någon annan kroppsdel.

3) Tangentbord är ett roligt ord i min matematiska värld. Det skulle ju betyda ett bord som tangerar något, viket i och för sig är sant eftersom tangentbord ofta tangerar bordet det står på. Heh, sånt här tänker man på efter tre veckors matematikstudier.

4) Jag har undersökt uttrycket "paralyserande smärta". Ur ett biologiskt perspektiv. Jag slog just armen sjukt hårt i ett invahandtag på vessan. Det var bokstavligen så att min arm kändes paralyserad fast det egentligen inte tog så värst sjukt. Men det var svårt att röra den. Så nerverna kanske är upptagna på nåt sätt, vad vet jag :)

5) Jag har vant mej vid att dricka kvällste igen. Min sambos fel förståss.

6) Jag har börjat bli otroligt hungrig typ kl 11. Och vi äter först kl 12. Så mina kurskamrater får med jämna mellanrum ta del av jordbävningarna i min mage. Är hungrig nu också, men Lennart borde sluta om typ 30 sekunder så då kanske jag får mat sen. Väntar på honom idag eftersom all mina matematiker beslöt sig för att skippa fysikräkneövningen och gå hem, humfp :P

2 kommentarer:

  1. haha :D
    Hödu tangentbordet tangerar inte, då sku den få ta i i endast en punkt..men den tar i i flera punkter ;) höhö

    Å jordbävningarna brukar komma från mitt håll också :D
    // mattevän (försök att gissa vem)

    SvaraRadera
  2. du valde fel wessa. det är inte meningen att man sku bli inva på den :)

    SvaraRadera