torsdag 13 september 2012

Skrivtorkan

Jag har haft lite skrivtorka. Inget fiffigt att skriva om. Nu är det redan torsdag och jag skall snart iväg på mina två förska s.k. demonstrationer. Problemet med dessa s.k. demonstrationer är att de finns i varje kurs MEN att föreläsarna har totalt olika system. På en av mina demonstrationer idag skall vi, i grupp, samanställa lösningar som lämnas upp. I den andra går föreläsaren igenom uppgifterna och struntar blankt i hur vi löst dem. Och detta skall man försöka memorera, vilka system just den aktuella föreläsaren har.

På tisdagen var jag på pizza med min ämnesförening Sigma till Pizza Rax. Det var riktigt trevligt, vi pratade och hade det bra och man fick lära känna några äldre matematiker. Ikväll skall vi på förfest till en av dem. I går bestämde jag mej för att tillbringa kvällen hemma medan Lennart i sin tur for iväg till Pizza Rax med sin ämnesförening Quantum. Då bestämde jag mej för att busa lite så jag städade köket och bakade en sats semlor så att vi skulle ha till dagens morgonmål. De blev riktigt goda faktiskt, fast jag inte är så bra på att få semlor att få rätt konsistens.

I går insåg jag även att jag inte har den blekaste aning om hur vårt "mediacenter" fungerar. Efter ett par minuters fruktlösa försök att få det fina programmet att köra mina "Desperate Housewives"-avsnitt gav jag upp och tog ett normalt program på TV-datorn. Sen satt jag ett par timmar i soffan och räknade till tv-serie som ackompanjemang, precis som under gymnasietiden.

Nu skall jag göra ett fruktlöst försök att gaska upp mej och få på kläder. Vi hörs igen! :D

1 kommentar:

  1. Jag är glad för att du upptäckt hur besvärlig tekniken är. Jag klarar inte heller av vårt mediecenter här hemma...

    SvaraRadera