måndag 3 september 2012

Universitetslivets allra första dag

Idag har jag alltså haft mina första universitetsföreläsningar. Två timmar i "Grundkurs i analys del 1" och två timmar "Fysik 1". Just nu försöker jag febrilt pränta in systemet för de båda kurserna, vilken som hade "demonstrationsuppgifter" och "hemtal" och vilken som hade "räkneövningar" som bör rapporteras. Dagen har annors varit lite som en vanlig måndag, förutom det lilla faktum att jag inte har suttit till häst idag. Jag har dock tagit mej en cykeltur till Prisma med Lennart och inhandlat bl.a. gardinupphängningsmanicker, en mapp till mina papper och ingredienser till köttfärslimpa. Så nu på kvällen har vi lagat mat, sett på NCIS, hängt upp gardiner (samtidigt som vi såg på NCIS förståss) och sedan har Lennart dammsugat. Så just nu är jag väldigt nöjd med tillvaron!

limpan ännu i rått stadium

limpan färdig :D




gardinprojektet klart, nu har vi gardiner både i köket och i...
...vardagsrummet. Tack Anna Karin!   





Förrsten: Jag börjar få små schitzofrena symptom här när en del av mej börjar tycka att detta kommer att bli så roligt att jag vill vara här hela min studietid medan en annan del av mej fortfarande Kanske vill studera veterinärmedicin...hmm...krångligt! Well, we'll see! Nu skall jag gräva ner mej i min allra första universitetshemläxa! Whiiiiiii :D

4 kommentarer:

  1. Det här låter nästan oförskämt trevligt. Och limpan ser god ut!

    SvaraRadera
  2. Har du varit på någon "lär-dig-sitza" sitz ännu?

    SvaraRadera
  3. Pappa: Vi har det oförskämt trevligt här jaaa! :D
    Anonym: Jag var på en sådan redan i fjok då en nation ordnade en s.k. abisitz här i Åbo. Nu har vi ännu inte hunnit med någåt sådant eftersom alla andra kom till skolan först idag men redan nästa vecka börjar det nog planeras något sådant och sedan kommer den ökända guliszitsen om två veckor. Så nog får vi lära oss alltid :P

    SvaraRadera
  4. Min första dag gick ut på cellorganeller, cellskelett och tillhörande sjukdomar. (På finska alltså) Jag har lärt mig att solulima inte e slajm utan cytoplasma x)

    SvaraRadera