lördag 15 september 2012

Povels naturbarn

Idag har jag hört på ett riktigt genis alster. Vi var hela bunten till Karelia för att insupa hög kultur i form av Povel Ramels son och dotter med showen "Povels Naturbarn". Ljuvliga kompositioner med himmelskt fyndiga ord. Nu har man kanske fått sin Povelkvot fylld för en stund. Och sedan kan jag bara meddela mina eventuella framtida barn att de inte kommer att få höra den traditionella "Gubben Noak" utan istället njuta av "Fylgia Fästing" med samma melodi. :D

Dessutom har jag jobbat några timmar och inhandlat bröllopsgåva åt Lennarts kusin detta veckoslut. Imorgon skall jag koka lite mer äppelmos, som får sälla sig till de 13 liter vi åstadkom förra veckoslutet, och åka in till Helsingfors för att lyssna på Nickleback i Hartwallarenan. Jag har ingen aning om i vilket svagt tillfälle jag tyckte det skulle vara en bra idé. Men imorgon skall vi alltså rocka loss i Helsingfors. Det kommer att bli ytterligare en sen kväll.

Hälsningar en med sömnbrist av studieliv och jobb ;D

Gnatt

1 kommentar:

  1. Hon heter Fulvia Fästing och värst vad ditt äppelmos blir berest!

    SvaraRadera