måndag 28 maj 2012

Städomani

God....dag....alla! För att citera Uffe. Idag har vi städat, städat, städat och städat. Nämnde jag att vi har städat? Paniken inför studentdimissionen har infunnit sig hos min mor så vi städar varje litet skrymsle i huset. Pappa och jag tröttnade typ halvvägs och satte oss och pratade nästan en halvtimme i garaget på sofforna vi just hade burit ut. Sedan städade vi vidare. Samtidigt försöker jag egentligen knåpa ihop ett halvt studenttal men detta går inge vidare. Nu ger jag snart upp och kryper i säng.

Igår tillbringade vi halva dagen på 40 års kalas. Jannicas gudmor fyllde och vi var del av ett överraskningsparty för henne. Jag har egentligen lite emot sådana där överraskningspartyn eftersom jag själv avskyr att bli överraskad. Jag älskar att överraska och busa med folk men avskyr att själv inte ha koll. Kontrollfreak som jag är behöver jag full kontroll över varje liten detalj av varje dag. Suck så jag är jobbig för min omvärld :D

Dagen har som sagt ägnats åt STÄDNING! Btw, jag hatar städning. Sedan flydde jag iallfall till stallet en stund och rensade hjärnan en timme till häst. Lilla fina underbara Jatsi gick som en klocka och visade upp sin allra finaste högergalopp. Jag tror detta är den första hästen jag är riktigt kär i. Se, man kan bli galen hästflicka också när man redan är myndig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar