tisdag 29 maj 2012

Inträdesprov

Idag var jag ett varv till Åbo för att skriva ytterligare ett inträdesprov. Jag får de att låta som om jag skrivit ett par hundra. Idag stod cellbiologi på agendan. Tillsammans med en massa människor av vilka inte riktigt alla verkade ha de allra vassaste indianerna i kanoten. Men kul var det, ett roligt prov som krävde typ sammanlagt ett tiotal meningar i kontrast till studentexamens tiotal med sidor. Sedan har jag städat lite till, men för omväxlings skull har jag städat Lennarts lägenhet istället. Imorgon skall han flytta över sina saker till vår lägenhet så den han överger bör vara städad och fin. Det golvet hade inte sett en mopp de senaste åren åtminstone. :D

Nu har jag doppat 88 småkakor i choklad och ätit varma smörgåsar med Svensson Svensson i finlandssvensk form. Sedan har jag bokstavligen klättrat på väggarna upptagen med att klistra fast min sjukt sexiga internetkabel i taket med målartejp.Ni kan alla ana hur sjukt snyggt det blev. Mer har väl kanske inte hänt idag, annat än att jag åter körde rakt åt helvetet när jag skulle hitta in mot Kuppis stationen för att hämta Lennart. Jag är tydligen inte så himla duktig på det här med att spontant hitta i storstäder. Men jag kände mej lite bättre sen när Lennart gjorde samma miss ett par timmar senare. Hih...

Nu skall jag samla mina tankar till ett halvt studenttal en stund till och sedan krypa ner under täcket, imorgon skall jag ha videokonferans med min nya lägenhet med hjälp av min ljuvliga pojkvän<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar