lördag 19 maj 2012

Ett magiskt år

Idag har det varit en litet speciell dag. Förutom att det är lördag är det nämligen det datum Lennart och jag bestämde oss för att göra lite speciellare. Dagen till ära, efter ett lustigt, stressigt, tungt, flummigt, uppochnervänt, magiskt år fick jag denna chokladskumppaflaska av min icke så alkoholglada underbaring. Dessutom har vi hunnit med att inhandla ett köksbord till lägenheten och bada lite lördagsbastu idag. Nu känns mina ögonlock så tunga att jag tror att jag snart somnar här vid datorn.

De senaste dagarna har gått i något slags ledigdagmittiveckan-yra. Vi har inventerat skumppa- och vinglas till studenten, tagit ner julgardiner, inhandlat utemöblemang, slappat massor och haft en intressant jakt i huset. Jakten på de 18 vinglas jag "lagt till förvaring" på ett synnerligen smart ställe. Så smart att jag inte hittade dem på flere timmar. Till slut drog sig Jannica till minnes ett hemligt ställe, ursprungligen pappas någo förvaringsutrymme där vi hittade glasen ingömda under en printer. Jag är sjukt duktig på att hitta "jättbra" platser att förvara saker och ting på, jag är dock inte alls lika sjukt duktig på att minnas var mina bra platser finns. Vad lär vi oss härav? Mitt kaos på skrivbordet, var allting är om vartannat och inte det minsta undanstoppat är mycket fiffigare än att lägga undan saker på fiffiga ställen.

Jag försöker förresten inbilla mej att jag skall försöka leta efter en djupt begraven minimalistisk sida hos mej när vi flyttar. Jag har en vag känsla av att Lennart inte riktigt tror att jag skall klara det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar