fredag 11 maj 2012

Slutet på veckan

Detta har varit en synnerligen händelselös vecka måste jag säga. Känner att jag inte får gjort något som jag borde, att allt jag gör tar en evighet och att dagarna bara rinner mej ur händerna. Sedan, om något faktiskt skulle hända, händer naturligtvis allting på samma gång. Idag har jag varit ett varv till stallet och motionera Haigu (hans matte säger att han börjat magra av all extra motion när vi är tre stycken som rider honom och han har mycket tydligt meddelat idag att morgonsömniga katter som vässer sina klor mitt på ridplanen är nästintill livsfarliga), städat stallet lite och sedan tagit mej hem och läst ytterligare en bok värdelös kemi.

Alltså de här förbenade böckerna. Det står samma sak i varenda en, bara lite annorlunda formulerat. Om det sedan mot förmodan skulle stå något nytt i någon bok så är det så flummigt beskrivet att ingen i världen kan förstå. Inte undra på att kemi är så opoulärt ämne i vår skola. Jag förstår max hälften av vad jag läser och det är otroligt störande att så mycket faller utanför mitt begreppsrum. Dessutom har boken en tendens att alltid säga att "man vet någonting" eller "naturligt så ser man att" eller nåt i den stilen. Jag sitter här hemma med ögonbrynen upphissade i hårfästet och funderar vilken j*vla MAN som vet eller förstår något alls. För jag är definitivt ingen Man i detta.

Kvällen har avrundats med räksallad och vitlöksbatong och nu känns det som om sängen kallar. Och imorgon är det tidig väckning och iväg till Åbo för att lyssna på Brahe Djäknars jubileumskonsert. Gonatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar