onsdag 9 maj 2012

En modell slöare dag

Idag har jag inte alls varit morgonpigg. Jag tänkte vara morgonpigg, men snoozade telefonen sisådär 1,5 timmar efter att den börjat ringa. Halv 8 steg jag dock upp ett varv för att meddela Jannica att om hon tror att hon ska vara i skolan kl 8 borde hon stiga upp. Hennes snoozas hade inte gått så hemskt bra alls. :) Nu sitter jag här, och har tillochmed lite lust att läsa kemi. Nu börjar adrenalinkicken av panik kicka in, med bara 2 veckor till inträdesprovet och med adrenalin i blodet, läser jag ganska snabbt och bra.

Nu har jag tid till kl 14 då jag skall släpa ut mej i vårvädret för att öva lite inför stafettkarnevalen. Egentligen har jag ingen lust att fara till Helsingfors och spendera en lördag där men känner att jag ändå lite vill eftersom det är sista året. Det är nog en speciell känsla att springa där på den enorma gräsmattan med många hundra människor som hejar på, fast det knappast är på mej dom hejar. Jag måste säga att Stafettkarnevalen nog är en speciell grej, och en av de definitiva fördelarna med att gå i finlandssvensk skola. Dessutom träffar man ofta personer där som man annors inte träffar, så det är nog all in all en ganska trevlig tillställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar