torsdag 10 maj 2012

Adrenalinkicken

Idag har jag en enorm adrenalinkick på gång. Jag läser nästan flitigt, och varvar detta med att planera motionsrundor som skall ge mej en bekväm kropp att bli student i. Tack och lov knyts ju min klänning så hur jag än ser ut 2.6. kommer den att sitta bra, men man vill ju även vara bekväm själv. Jag brukar ofta få sådana här ryck mot våren, då jag vill att allt överlopps isoleringsfett från vintern skall ramla av, och entusiastiskt springa eller simma eller styrketräna eller något i si så där 2 veckor ungefär. Sen tröttnar jag och fortsätter helt som vanligt. Men varje år när bikinisäsongen börjar närma sig får jag en liten adrenalinkick.

Igår kväll promenerade jag de enormt många metrarna till Mathilda för ett par koppar te och en lååång pratstund. Jag planerade att bara vara borta en liten stund men det slutade med över 3 timmar och uttömmande diskussioner om att flytta hemifrån, föräldrar, framtidsplaner och mediprov. Snart skall jag begrava mej i lite kaninföda med mycket fibrer innan jag skall ha en blockflöjtlektion. Ikväll skall Jannica och jag fara iväg till stallet, Jannica skall hoppa lite och jag skall fördriva min tid som privatchaufför. Så dagarna är nog ganska planerade trots att jag är ledig. Tur så har man lite sommarlov iallafall innan sommarjobbet börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar