torsdag 17 maj 2012

Dagen D

Idag var det dagen D, dagen då vi skulle få veta vad allas vår kära studentexamensnämnd hade kommit fram till när de dömde våra examnar. Kl 10 skulle dom släppas, och jag hade planerat att gå upp till skolan si så där halv 11 för att inte verka för needy. Tio före 10 kommer pappa hem från skolan för att retas lite.

Pappa: När tänkte du gå till skolan?
Jag: snart nog...
Pappa står kvar i dörröppningen och flinar
Jag: Du har sett dom du va din jäkel?
Pappa: Jaaaa! (fortfarande med samma fånflin)

Efter det kunde jag inte hålla mej så länge mer så jag knallade upp till skolan. När jag tagit emot mitt kuvert med resultatenblev jag överfallen av min biollalärare, pappa och en annan hissalärare som stod runt mej när jag febrilt försökte deschiffrera vad som stod på papperslappen. Till slut fick de hjälpa mej att förstå eftersom jag inte fick ut ett smack av papperslappen. Nåja, till sak. Jag är nu student med 5 L, 3 E och ett C. Jag slog studentexamensnämnden på näsan med min modda som nu äntligen blev ett L efter höstens bevikelse och jag hör nu officiellt till de 5% av finländska studenterna som sitter på ett L i lång matematik. Alltså , nörd på papper!

Efter att ha hoppaskuttahoppaskuttahoppaskutta framför Lennart på tågstationen har jag nu lugnat mej lite och sitter nu här och lyssnar på när Lennart och Sam nördar på en Mac här breve. Vi har Sonntags här på besök ikväll och har avnutit en middag inkluderande exempelvis ris som doftade lussekatt. Interesting indeed. Igår blev det ingenting uppdaterat eftersom jag hade en halvfull dag med trumpetlektion, lunch med Paula på kotipizza, skvaller och högt flygande framtidsplaner, orkester, o.s.v.

På kvällen upptäckte Lennart och jag co-op mode i Portal 2 och kände oss enormt nördiga. Det var helt sjukt kul att springa omkring och njuta av grafiken och utmana logiken och intelligensen tillsammans. Speciellt när man i verkligheten sitter 120 kilometer från varandra. Nu sall jag återgå till att lyssna på killarna här bredvid mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar