tisdag 22 maj 2012

Hur får man motivation?

Jag som normalt brukar få en enorm adrenalinkick när något viktigt närmar sig är totalt nollställd inför morgondagens inträdesprov. Ingen motivation att läsa det sista, ingen adrenalin, ingen panik, inga fjärilar i magen. Istället somnade jag sött när jag låg och läste på biologi. Jag har liksom gjort mitt, skrivit min student, fått mina resultat och nu går jag bara för kanske 1/6 maskin. Men kanske det är just så, om man verkligen vill något så jobbar man, om man inte vill ett litet dugg så kanske man tar det lugnt. Jag tänker gå dit imorgon, antagligen göra bort mej fullständigt och sedan glömma det. Jag har en färdig studieplats och känner mej faktiskt nöjd med den. När jag sedan någon dag faktiskt vill göra något så får jag ta mej i kragen då. Så är det bara, nu är min tid slut för förberedelser och imorgon skall vi se vart det leder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar