tisdag 1 januari 2013

Nya året

Hallooo, det är ett nytt år idag! Har alla uppfattat det? I alla tidszoner har vi nu 2013 och vi skall alla välkomna året på bästa sätt. Hur firade ni nyår? Jag brukar normalt fira med Jannicas gudföräldrars familj och min egen familj förstås men i år är jag i Vasa och min nyårsafton tillbringades mestadels i badtunnan på Gräsreveln.

Lennart, Raffen och jag knallade ut över isarna utanför Replot för att nå familjens villa. Det var, för mej, väldigt spännande att knalla över isar när man inte såg riktigt vad man hade under fötterna och ibland var det dessutom vatten på isen, huu. Men jag blev modigare hela tiden och idag när vi knallade tillbaka var jag inte alls nervös.

Gårdagens program började med att jag ansåg att ön behövde en snögubbe. Jag byggde en stor gubbe med hjälp av Lennart och stjälp av Bilbo. Bilbo var fast övertygad om att snöbollarna nog borde vara åt honom och inte åt nån gubbe men Lennart höll honom mestadels sysselsatt med egna snöbollar för honom. Nu står gubben och blickar ut över fjärden, dock tror jag inte han blir så långlivad eftersom här regnar.

Kvällen tillbringades med god mat, massor med godis, ett par kapitel The Hobbit och ett par timmar i badtunnan. När klockan slog tolv låg vi alla i blöt och tittade på raketerna över Vasa. Det var en bra början på det nya året!

Nu funderar jag på om jag borde avlägga några sena nyårslöften. Man brukar ju säga att nyårslöften är till för att brytas så jag vet inte om jag vill avlägga några. Men jag skulle ju kunna försöka lova mej själv att försöka bli lite mer ordningssam, min stackars sambo drunknar i mina kläder och andra prylar som jag slänger omkring mej. Det är ett löfte jag kanske skulle kunna hålla. Har ni några löften då??

Nu skall vi titta på tv här, vi har liksom gjort vår motion för dagen och kan nu slappa och proppa i oss mer godsaker igen, ha en bra första dag på det nya året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar