söndag 13 januari 2013

Söndagen

God förmiddag i kylan

Jag sitter och sysslar med något sjukt iq-befriat. Jag flyttar över en massa gamla bilder från vår gamla stationära dator till en portabel hårddisk. Detta kommer att ta hela dagen. Just nu flyttar den över 25000 bilder och detta kommer enligt windows att ta 2 timmar. Tur så har man annat att göra idag också. I går var jag på jobb, det var kul som vanligt, haken var bara att min mage krampade. Morr så jag håller på att tröttna på min mages funderingar. Grr...

Idag skall vi städa lite här tror vi, imorgon kommer mina föräldrar tillbaka från sin resa så vi tänkte att dom inte skall behöva mötas av allt för mycket skrot. Sedan tänkte vi skicka och fråga idag om de vill ha 11 grader i sitt sovrum när dom anländer eller om de möjligen vill ha nåt annat. Kanske.

Jag vet inte riktigt vad jag skall skriva om idag. Det har liksom inte hänt så mycket sedan jag senast skrev. På fredagen var jag och träffade klassen jag skall vikariera i om några veckor, verkade rysligt spännande. Jag ser verkligen fram emot att få vikariera lite, trivs väldigt bra framför klassen och nu skall jag för första gången faktiskt få planera och fundera själv hur jag vill forma vissa lektioner. Förresten läste jag lite arbetsannonser i dag i Hufvudstadsbladet och insåg att det kanske nog finns marknad för sådana som jag. Matematiklärare alltså. Och sedan insåg jag att det tydligen finns enorm brist på klasslärare också. Som ett hett tips till alla som just skall välja utbildning :P

Nu skall jag ut och rasta Lennart, fafar och Jannica. Skriver igen så fort jag har något fiffigt att säga :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar