måndag 14 januari 2013

Hemma igen

Jag har landat i Åbo igen. Har varit borta sedan 20.12. Åbo stod kvar, hör och häpna. Jag har nästan hunnit checka allt jag missat, men bara nästan. Skönt att vara tillbaka. Börjar riktigt kännas som hemma här. Mer för varje dag. Idag har jag haft 6 timmar lektioner, skrivit många många många papper anteckningar, träffat alla mina matematiker igen och packat upp en massa massa saker jag hade med mej hemifrån.

Gud så mycket grejer man lyckas samla på sig under ett par veckor. Jag hade en kappsäck med mej dit, två tillbaka. Varje gång jag är hemma hittar jag alltid saker jag nog skulle behöva i Åbo. Så varje gång jag skall tillbaka till Åbo har jag mer saker med mej än jag hade dit. Skumt... :D Dessutom hade vi lite andra saker med oss denna gång. En printer, en kaffekokare, en brödrost och en massa tallrikar. Så idag har jag möblerat om sakerna i köket för att få saker att se bra ut och passa in igen och imorgon tror jag jag måste möblera om tallrikarna i skåpet. Gillar sådant. Yey!

Nu är det dags för sovning här i huset. I morgon skall jag försöka cykla genom Åbo en januarimorgon. Aningen halt kanske eventuellt. God natt på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar