onsdag 23 januari 2013

Flängandet

Hejsan svejsan (hu så jag hatar det uttrycket!)

Jag är hemma i Ekenäs igen, gårdagen tillbringades i Tenala och i Åbo på musiknämndsmöte och körövning. Jag fick två nya första altar till min lilla skara så nog blir det kanske folk av oss denna vår också. Gårdagseftermiddagen tillbringade jag alltså i Åbo, jag sjöng, bakade en blåbärspaj åt Lennart och förde in lite av mina matematikuppgifter som skulle lämnas in. Sedan sov jag en natt i egen säng med nyinköpt duntäcke (det var såååååå skönt) och idag på morgonen har jag suttit en och en halv timme i bil på väg från Åbo till Tenala på jobb. Sista 20 kilometrarna var jag så okoncentrerad att jag höll på att missa avtaget. Men fram kom jag, och har avnjutit ännu en trevlig arbetsdag, väldigt trevliga människor där i Höjdens skola.

Nu skall jag laga mat och sedan sätta mej ner för att bita tag i en enorm mängd uppgifter som väntar mej, nackdelen med att försöka göra två saker samtidigt. Sedan borde man ju kanske också hinna förbereda morgondagens lektioner något.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar