onsdag 16 januari 2013

Duktig dag

Idag har jag haft en ovanligt produktiv dag. Jag steg upp till klockan 8 med Lennart och satt mej en timme på mattainsten för att jobba lite. Vad är det för fel på natvetprofessorer förresten? Ingen kommer till kl 8 i universitetslivet! Frågar man om de hellre vill ha 8-10 eller 15-17 så väljer var och en 15-17. Vem vill vara i skolan/på jobb till kl 5 när man kan få gå hem tidigare?

Alltså, jag var helt allena på insten, den var totalt öde. Nå, arbetsro fick man i alla fall! Idag har jag bekantat mej med ett lustigt litet program som heter Octave. Man kan laga matriser i det. Idag har jag beräknat överlevnadsstatistik för sköldpaddor m.h.a. det, otroligt produktivt, hihi.

Nåja, min dag vidare var två timmar Grafteori där vi då fick lära oss att det inte kan finnas en cykel i ett träd. Jag var så inne i föreställningen att vi faktiskt höll på m ed matematik att det tog mej 15 minuter att inse hur det riktigt lät det vi talade om. Sedan fick vi roligt. Vi lärde oss också att det kan finnas oändliga träd. :D

Så nu på kvällen har jag diskat, handlat, lagat mat, bakat havreflarn, dissat Sigmas vintersitz in favor of myskväll i soffan och sett allt för många avsnitt Friends. Nu skall jag laga ett par matrisuppgifter i väntan på att Lennart skall komma från BD-övningen.Ha en fin kväll människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar