söndag 20 januari 2013

Back to Ekenäs

Hej igen Ekenäs. Jag har återkommit hit efter en knapp vecka i Åbo. Imorgon skall jag inställa mej för mitt första lite längre vikariat. Jag har vikarierat en eller två dagar förut, men nu skall jag ha ansvaret för en skolklass i två hela veckor. Det skall bli jätte jätte kul. Fast just nu är jag faktiskt ganska spänd. Iiiiiik! Fast det går nog bra hoppas vi, har träffat klassen en gång tidigare och dom verkar jättesnälla allihopa. Önska mej lycka till!

Detta veckoslut har jag varit hemma i Åbo med Lennart och slappat och lagat skolarbeten. Och ätit, i mängd och massor. Vi har bakat bullar, ätit pasta, lagat såser, ätit pizza, ätit bullar, ätit mer bullar, ätit massor mer bullar. Nu känner jag mej som en val. Men ett trevligt veckoslut har jag haft i alla fall. Och jag bakade de bästa bullarna på flera år, fluffiga och fina. För att skryta lite! Nu skall jag sova, imorgon skall jag försöka göra något fiffigt. Gonatt!



1 kommentar: