torsdag 3 januari 2013

Mellandagsrea

Jag är hemma från österbotten igen, vi kom igår med bil hela bunten. Min stackars rumpa dog lite. Idag har vi blivit mellandagsreaoffer förresten. Lennart och jag körde ut till Gigantti för att kontrollera om de skulle råka ha en inverter åt mamma. De hade ingen inverter, men var tydligen bekanta med människor som tror att de söker en inverter medan vad de egentligen söker är en sådan där extra plupp som du pluggar i om den kontakt du försöker använda då den inte har sådana plupphål som din apparat vill använda. Så personalen såg kufiskt på mej ända tills jag förklarade att jag faktiskt vet vad en inverter är och att jag verkligen var ute efter just en sådan. Alltid lika skoj att överraska någon med att man vet vad man söker.

Nå, till mellandagsrean nu. Vi var alltså på jakt efter en inverter men det hela slutade med att Lennart och jag köpte en försenad julklapp åt oss själva. En colour laser printer. Så nu har vi skaffat oss många vuxenpoäng och lite extra lyx. Hos mej i Ekenäs har det nämligen inte funnits en fungerande printer på många år så att ha en printer, som printar färg, och som är kopplad och installerad, det är ju rena rama lyxen alltså! Dessutom kom julklappspengarna av Lennarts moffa och min fafar nu väl till pass. Sedan hamnade även en liten kaffekokare med i shoppingvagnen. Så nu kan alla våra bekantingar som är kaffenarkomaner komma till oss utan att vara rädda för att hamna dricka te :D

Alltså, mellandagsreor är farliga saker, man blir fattig med deras hjälp. Förälskade mej dessutom i en Acerdator med "ultatunn touchscreen", den var sjukt snygg. Landar på min imaginära önskelista så att jag får drägla över den en stund nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar