onsdag 9 januari 2013

Kvällsunderhållning

God kväll!

Vad har ni gjort idag? Jag har hållit en timme i skolan, förberett lite lektioner för imorgon och hämtat min bil från Kråkholmen. Det finns inte hejd på vad man sätter ut på sin älskade lilla bil. Många hundra euro fattigare är jag men trots allt nöjd med att min bil är frisk och kry igen. På tal om bilar. Jag var till apoteket med Jannica idag med vår stora bil. Och den skramlade och pep och skramlade och tjöt hela vägen genom staden. jag öppnadae fönstret ett varv för att lyssna och insåg att ljudet var sjukt högt. Folk tittade efter oss när vi körde förbi alltså, sjukt pinsamt i lilla Ekenäs. När vi stannade på S-markets parkering luktade det bränt om bilen, huu. Men när vi sedan körde hemåt efter butiksärendena slutade det mittiallt att tjuta så jag undrar vad vi liksom tappade efter oss, någonting måste väl ha lossat. Ville lite vända om och titta lite men vågade inte :P

Nu på kvällen har jag upptäckt en ny rolig syssla. Lennart, Jenni och jag har suttit på Google+ och utforskat alla dess fördelar och mattanörda oss med mickar och webbkameror i högsta hugg. Här har vi tillbringat många många timmar redan idag och flere måste det bli under min frånvaro från åbo under våren, den får ni höra mer om sedan. I varje fall har vi haft kul ikväll och mer skall det bli. Vi har dessutom stillat min abstinens med att räkna en mattakurs hemuppgifter till nästa vecka och filosoferat lite kring fysik och annat flumm. Trivs såå bra med mitt studieval, har faktiskt lite abstinens här när jag inte kan räkna på samma sätt. Tecken på att jag studerar rätt sak? :D

Snart skall jag väl kanske gå och sova jag också, imorgon är det ju torsdag redan och på fredagen kommer Lennart!!!! Gonatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar