torsdag 17 januari 2013

The Thursday

God kväll på er alla!
Vad har ni gjort idag då? Jag har stigit upp till 8 igen för att gå på en räkneövning. Jag var en av två kråkor som släpat upp sig. Mina matematiker hade alla sitz i går så kl 8 var övermäktigt tydligen. Nå, i varje fall hade jag räkneövning, sedan en demonstation och sedan en demonstration till. Inspirerande dag.

På tal om absolut ingenting. Jag älskar vinter. Idag, när jag kom hem från skolan insåg jag hur otroligt fint väder det var. Solen sken, det var si så där 10 minusgrader och snön från i går glittrade så där fint som bara nysnö kan. Så jag bestämde mej för att ta en promenad i solen. Jag tog en kass i handen och startade min promenad mot Prisma. Tänkte att jag skulle slå två flugor i en smäll och samtidigt inhandla en flaska vin åt mej. Och sedan vet jag inte om jag skall vara glad eller ledsen över att mannen i kassan på Alko inte frågade efter id-bevis. Nu för tiden skall de ju fråga på alla som ser ut att vara under 30 men han bara tittade snällt på mej och gav tillbaka växeln. Så jag ser helt tydlgien ut som om jag är 30 +, trevlig tanke, hihi! :D (nej, jag har ingen ålderskris)

Nu sitter jag och funderar om jag skall orka gå i duschen. Tänkte egentligen äta nåt till kvällste med Lennart men han sitter sjukt koncentrerad och talar med sina kompisar om någon omöjlig fysikuppgift. Så alltså sitter jag här och känner mej lite onödig. Imorgon, när alla humanister i denna stad har veckoslut, har jag skoldag mellan 8 och 15. Nice :P Nu måste jag hitta på något!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar