fredag 18 januari 2013

Ikea

Jessus så farligt det är att gå på Ikea. Jag älskar inredningsprylar. Jag skulle kunna spendera en förmögenhet på köksprylar, korgar, lådor, vad som helst. Mitt stora problem är egentligen det att jag ser en massa visioner på kök, vardagsrum, sovrum o.s.v. men sedan faller jag för en massa lustiga inredningsprylar som absolut inte passar ihop med varandra. Så hur mycket jag än försöker liksom fastna för liknande prylar så slutar det med att jag är lite kär i skumma prylar som gör att mina visioner faller ihop i något slags lustiga-huset-experience. Nån dag skall jag klara av att inreda ett hus som ser någorlunda enhetligt ut, någon dag.

Men alltså, back to my point. I dag har vi varit till Ikea. Ursprungligen var vi på jakt efter en golvlampa (eftersom jag fick pengar till en lampa i födelsedagspresent av Momi o Mofi ) men eftersom Ikea är en sån underbar plats med så mycket fint så blev de lite annat också. Men vi hittade en golvlampa till vardagsrummet, och en liten söt lampa med blommig skärm till mitt skrivbord. Och jag gjorde de första försöken att leva upp till mitt nyårslöfte att hålla mej lite redigare och köpte bl.a. en tvättkorg (med lock så att man kan stänga in oredan!) och två lådliknande grejjer att begränsa mitt kaos i. Så just nu är sovrummet riktigt fint. Att diskhon sedan är så full med disk att man tror att den skall svämma över och jag inte har den minsta lilla tanke på att diska idag är en helt annan historia. Den lämnar vi till morgondagen.Tänkte visa hurudan lampa vi hittade, passar perfekt som både belysning i hela rummet och läslampa.



och som bonus en bild på min nya skrivbordslampa. Är lite kär i den blommiga skärmen och det faktum att det fanns kanske 20 andra färger och former som passar foten att välja mellan om jag tröttnar. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar