fredag 4 januari 2013

4.1

I brist på annat att döpa inlägget till kan man ju skriva datumet. Jag hade liksom nog något att skriva, men inget att döpa det till.

Idag har vi slösat lite pengar till, vi köpte en kabel som roande nog inte ingår i paketen, någonsin! Ett lite irriterande fenomen faktiskt. Nu för tiden, när jag inser vad man skall ha för kabel, varför man skall ha den och hur den ser ut är det inte ett så stort problem, men tidigare.... När man inte visste vad för en jä*la sladdbit man skulle ha för att få saker att fungera var det ett hiskeligt jobbigt. Jag kan bara inte fatta varför man inte lägger dit sladdbiten när alla människor ändå behöver den. På Gigantti t.ex. är dom ändå snälla och meddelar kunderna att man skall ha kabeln men ibland meddelar personalen inte. Då är jag ganska så suur sen.

Vad annat har jag gjort idag då? Samlat lite mer vuxenpoäng genom att riktigt själv (läs med Lennart väldigt gärna) föra min bil på service. Den har en lysande lampa. De ringde från Mekonomen på eftermiddagen sen, reparationen av en liten liten liten del som apparently styr någonting med styrsystemet kommer att kosta mej kring 250€, ooh happy day.... Vad gör man inte för sin lilla söta bil?!

Nu sitter vi här i vardagsrummet, Lennart, Jannica, Linus och jag och tittar på film. Jag har ryckt ut ett par timmar på jobbet eftersom de lite drunknade i jobb och sedan har vi ätit lite middag. Introducerat tortilla åt fafar. Kanske man ännu vid 85 års ålder kan lära sig äta mexikanskt (eller vad nu tortilla är från början). Han tyckte det var helt okey :P

Imorgon skall jag jobba lite till, trivs verkligen jättebra på Rådhuset. Jättetrevlig stämning, bra och snäll personal både i salen och i köket. Underbart att få jobba lite emellanåt, behöver någonting annat än skola att göra.

Nåjaa, nu skall jag återgå till min film, gonatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar