torsdag 10 januari 2013

Magmusklerna

Hejsan!

Alltså, det är sjukt underligt hur man kan tappa vissa muskler fort. På måndagen var jag och rida med Jannica och jag hade haft en paus på 2 månader kanske. Och på dessa två månaderna har de muskler som jobbar med ridningen redan förtvinat lite. Idag är första dagen efter måndagen som jag kan skratta utan att revbenen gör ont. Musklerna som håller fast revbenen var så sjuka efter en lektion. Och då red jag ändå Jatsi som är bekväm och därför inte kräver lika mycket av dessa muskler.

Jag saknar nog ridningen lite, behöver en timme i veckan när hjärnan kopplas bort och alla muskler bara koncentreras på att fungera med hästen. Så det var verkligen jätteskönt att vara och rida igen, måste försöka hinna mer under våren. Jag vill liksom inte bli nån tävlingsryttare, och det är väl lite sent för det nu redan, men jag skulle väldigt gärna ha en häst eller två någon dag i framtiden. Kunna lägga tid och energi på ett klokt, fint, vackert, trofast djur. Är lite förälskad i en av unghingstarna i Rullis, skulle jag ha 30 timmar i dygnet skulle jag köpa honom, han är så vacker. Man får väl fortsätta ha flickdrömmen om en egen häst då.

Medan jag fantiserar vidare om mina stora lurviga kärlekar kan ni få se någon bild av en annan ljuvlig heppa. Pisang heter denna ljuvliga heppa som jag red ett varv i somras när Jannica hade kameran framme.






2 kommentarer:

  1. Inte för sent att börja tävla! Jenni Dahlman-Räikkönen är ett bra exempel på det ;)

    SvaraRadera
  2. Men jag vill inte tävla faktiiiskt. Kanske nån liten stalltävling i framtiden. Men häst/hästar vill jag gärna ha! :D

    SvaraRadera