tisdag 30 oktober 2012

Jä*la snålblåst

Hör ni alla som har spytt galla över snön under veckoslutet. Nu är den borta igen, och i dess ställe ligger nu halvt förmultnade löv, lera, sand, grus, förruttnelse och annat äckligt. Det blåser, och regnar, och är kallt. Inte för att temperaturen är låg, utan för att denna höstvind går raka vägen genom alla kläder och ända in i själen. Är detta gemytligare på något sätt? Nehee, ni, jag trivs mycket bättre i snö!

Jag har haft en nästan händelselös början på veckan. Vi har börjat ny period med nya kurser, vi har kollriga föreläsare som inte vet när de har kurser och vi har kurser vi inte vet hur vi ska överleva. Kul va? Jag trivs som fisken i vattnet! I dag har jag haft programmering, alltid lika kul. Och sedan en litet för lång Floraövning eftersom vi hade stämövning direkt efteråt. Men nu är jag hemma, och allt är bra igen, jag är inomhus, mina lår har tinat, mina innersta celler återhämtat sig från blåsten och mina öronnerver har kopplat tillbaka sig. Och min fina sambo står i pyjamas och väntar på att få krypa ner under täcket, så skall det vara!

Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar