söndag 28 oktober 2012

Slö söndag

Jag har vaknat, och fått mej själv ur sängen. Sedan onsdagen har jag skrivit en tent i Algebra A, vikarierat lite mer, serverat lite, sjungit många timmar på Floras och BD's övningshelg och sjungit mer på körernas temasitz under kvällen.

Det har varit såå kul att vikariera, trivs väldigt bra framme vid tavlan. Nu hoppas man bara att åtminstone någon av eleverna har förstått något jag sagt. Fick bra feedback av några nybörjare i alla fall. Och de allra flesta var tysta, åtminstone efter några tillsägelser. Det är alltså sjukt kul att vara lärare, känns bra.

I går kväll var Lennart och jag på Floras BD's och Pedavoces temasitz. Vår syster/broderkör från Vasa var här nere i Åbo för övning och sitzade med oss på kvällen. Det var en riktigt utmaning för mej som nybörjare att hålla koll på vem som hörde till vilken kör eftersom alla var utklädda. Temat för i år var TV-serier/Filmer. Folk hade riktigt fina dräkter. Det var en kul kväll, till och med Lennart trivdes till slutet, vilket betyder mycket för mej.

Nu skall vi pracka på oss kläder och gå ut i den fina snön. Jag har lite julfeelis idag, fint vinterväder, ren vit snö som knarrar under fötterna. Och sedan fick jag risrynsgröt till morgonmål som sedan ytterligare lade lite jul till mitt humör. Nu skall vi ut och rösta.

Ha det bra!

1 kommentar:

  1. Kul att du trivdes vid tavlan! :)
    Jag råkade också snappa upp då några nybörjare nämnde hur bra dom hade lärt sig av dig, då hade dom tydligen hängt med speciellt bra lät det som - så du kan verkligen vara mer än nöjd! :)

    SvaraRadera