fredag 19 oktober 2012

Fredag på fyssainsten

Denna förbaskade fyssa. Den gör att jag har föreläsningar på fredagar, TVÅ stycken. Så här sitter jag, på fredagen kl 1 och väntar på att nästa föreläsning skall börja. Sen ska vi hem till Ekenäs hela bunten.

I går kom alltså mamma och Jannica hit. Vi fick ett par stora skålar och dynor som tuliainen. Så nu har jag äntligen en sallads/chipsskål. I går lagade jag cannelonis, svamp och maletkött. Det var första gången jag lagade svampsås, kände mej som en tvättäkta råddkock. Men bra blev det till slut.

Nu har jag ett dilemma. Nästa vecka skall Lennart och jag på maskeradsitz, Floras och BD:s. Temat för denna är film/tv-serie. Nu tror vi att vi skall gå som Lilla My och Snusmumriken, men har ni kanske några mer fantasifyllda idéer?! De skall alltså vara relativt lättgenomförda idéer. Lennart föreslog Lilo & Stitch men jag tyckte det var lite svårgenomfört.

Nu skall jag slita mej och gå och lyssna på vår fysikprofessor. Ha ett trevligt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar