lördag 6 oktober 2012

Mängden glas

Jag har insett något under det senaste dygnet. Jag äger så fruktansvärt många glas. I går använde vi sammanlagt 39 glas (jo jag räknade) av olika sorter och jag hade fortfarande kvar rena i skåpet när vi slutat konsumera. Sedan insåg jag också att jag äger massor av glas, men ingen skål att lägga exempelvis sallad eller chips i. Vrickad prioritering? Näää-ä då.

I går hade vi alltså en liten fest här med långväga (olika långa vägars) gäster. Vi tittade på film, pratade, skrattade och åt och drack till undefär kl 2. En kul kväll! Idag har jag gått mer eller mindre i koma. Är lite trött, är fortfarande förkyld och har haft feber idag till på köpet.

Nå, var är jag då när jag har feber. Jo, i Arken och övar stamrepertoar med Florakören mellan 10 och 16. Kul va? Övningen var faktiskt riktigt rolig men jag var nog mer död än levande när jag kom hem tillbaka. Sedan dess har jag i princip legat på soffan med undantag för min lilla disktur, hälften av gårdagens disk är nu undanröjd, och när jag plockade bort madrasserna och lade tillbaka vardagsrumsmöblerna på rätta ställen. Skulle Lennart ha fått bestämma skulle jag väl inte ha fått röra mej alls. Nu skall jag sova och i morgon planerar jag en heldag i pyjamas mer och mindre under täcket. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar