torsdag 11 oktober 2012

En lång matrast

Hej, hallo på er!
Jag sitter och slöar på min alldeles sjukt långa matrast. Egentligen är den inte alls så lång, men jag vill bara att nästa föreläsning skall börja så att jag får fara hem sedan, vill slöa lite idag. I går var jag aktiv. Jag programmerade lite av inlämningsuppgiften, lagade lite matematiska hjälpmedelsuppgifter, räknade färdigt analysen och krånglade mej igenom kemiuppgifterna. Till på köpet städade jag, diskade och bakade semlor. Så en riktigt produktiv dag.

I går morse när Lennart och jag cyklade till skolan förundrade jag mej över de otaliga män som står i knädjupt vatten och fiskar. Jag har ett par frågor kring det. 1) finns det faktiskt någon fisk i Aura Å? 2) varför vill man stå där dag ut och dag in med metspöet? 3) varför i hela friden vill man göra det mitt i natten? På tisdag kvällen när jag cyklade hem från körövningen (ca kl 22 alltså) cyklade jag om ett par män med spöna i högsta hugg. Varför vill man stå där då, mitt i stan i en skitig å? Fattar inte. Lennart hade i alla fall en liten idé. Han ansåg att det är dessa mäns penisförlängare (alltså allt för långa kameraobjektiv o.dyl. som används som egoförstorar) att stå där med sina spön, jämföra vem som har längre och starkare o.s.v. Spelar ingen roll om någon fisk fångas. Som följd på detta frågade jag: "Vad är din penisförlängare då min ängel?" Och fick svaret: "DU!" Det gjorde min dag :P

Nu skall jag alltså räkna lite till och sedan cykla hem! Ha en fin höstdag!

4 kommentarer:

  1. Du funderar över att folk vill stå ute i naturen och fiska, men du förundrar dig inte över att folk vill stå inne i unkna utrymmen tillsammans med en massa svettigt folk och sjunga...?

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Man skall inte tolka någonting alls :P Penisförlängare används här enbart i syftet random saker (säg kameraobjektiv, fiskespön, bilar, båtar )män har som de skaffar sig större och större för att skryta inför andra med :P

    SvaraRadera
  4. Craaaap! Jag råkade i misstag radera en kommentar, shiiiiet! Jag bara försökte sortera lite grejer och tagga och sen klickade jag fel. Förlååt, vem det nu än var som hade skrivit kommentaren! Det var alltså absolut inget personligt, it just happened. Förlåt!

    SvaraRadera