torsdag 4 oktober 2012

Här regnar

Här regnar, sånt där snett regn rakt in i näsborrarna(citat av Galenskaparna). Det är höst go'vänner, och jag gillar inte hösten något vidare. Det blir kallt, det blir mörkt, det blir slaskigt, det blir vått, det blir ruggigt och det blir dunkelt. Jag känner mej precis som löven då, jag vissnar och blir missfärgad. Och skulle egentligen vilja falla ner och långsamt förmultna. Tur för mej så gillar jag allting igen sedan när snön böjar falla, då vaknar jag igen.

Idag är det torsdag, jag har massor att göra, vad gör jag? Jo nu sitter jag och skriver ett blogginlägg, sedan skall jag på en kemilektion och sedan planerar jag många timmars "TBBT" tittas med Jenni. Så förberedelserna för imorgon går inte så där jättehejsan. Imorgon får jag nämligen celebert besök av mina gymnasiekamrater. Vi skall sova 6-7 pers i vår lägenhet och störa Lennart hela natten :P. I's gonna be legendary!

Dagarna går i ett febrilt räkningsmoln här. Veckan börjar, vi räknar, det blir torsdag, vi lämnar in alla våra uppgifter och börjar räkna på nästa veckas. Så fungerar det sen! På tisdagen hade Lennart och jag programmering. Vi har nu lärt oss att programmera fruktansvärt nödvändiga program som exempelvis spottar ut random meningar eller räknar + o. -. På tisdagens lektion lyckades jag dock få min sambo att rodna våldsamt då jag skrev ett program som frågade efter hans namn och sedan spottade ut " Jag älskar dej Lennart" när han hade berättat vad han heter. Detta skedde just när vår föreläsare kom för att kontrollera om vi klarade våra uppgifter och Lennart förvandlades i ett slag till världens lockigaste tomat. Så sött, hihi.

Nu skall jag släpa mej över vägen till humanisternas egen byggnad för att möta Lennart när han kommer från sin engelskalektion. Sedan skall vi till centrum för att shoppa Alkovaror tills imorgon (mwuhahahahaaaa) och en skrivbordslampa åt Lennart!



2 kommentarer:

  1. Hösten är ju den bästa årstiden! Med allt fräscht regn, klar luft, skolstart, färggranna löv, dagg i gräset, dunkla kvällar, filtar, ljus...

    SvaraRadera
  2. Löven missfärgas inte! De blir vackra!

    SvaraRadera