tisdag 2 oktober 2012

2. Oktober

Hihi, det är oktober, så lustigt!
Jag tycker liksom att skolåret just har börjat, att det gått typ en vecka, men ser man på , det är redan oktober. 2 månader till jul, 3 månader kvar av detta år. jag vet inte riktigt om jag är redo för oktober ännu, oktober brukar bli mörk, kall och våt och jag skulle vilja hålla mej så torr och varm som möjligt.

Jar stressar på här, har uppgifter upp över öronen, försöker planera en fest till fredagen och har hosta. Eller egentligen ont i halsen. Kurerar för fulla muggar nu så att jag är återställd på fredagen. Har just kommit hem från min andra Floraövning också, det är riktigt roligt att sjunga igen, och framför allt sjunga på en ny nivå. Inget ont om ungdomskören i Ekenäs, men jag var nog redo för något nytt nu. Känns skönt.

Vad annat har jag sysslat med då? Absolut inget vettigt, hostat, snörvlat, lagt ut en förmögenhet hos apoteket, sjungit, räknat, fått gråa hår, rivit loss mina gråa hår... Och ja, utnyttjat den akademiska friheten för första gången, i morse bestämde Lennart att vi skulle skippa en föreläsning. Jag tar inte helt på mej ansvaret för detta beslut, ty jag tror inte att jag var riktigt vid medvetande då. Men jag sov gott två timmar till i alla fall. Man bara SKA inte börjar kl 8 i universitetslivet.

Och idag har jag förresten lärt mej lite finska. Eller antifinska eller vad man  nu skall kalla det. Siiri, en av mina matematiker, frågade vad tulitikku är på svenska. Alla var rörande överens om att det är Tändsticka utom Sara ( :D ) som tyckte : "Jag tänkte säga "fiskpinne"" Jag var så slö just då att jag skrattade åt detta hela den följande föreläsningen. Så hädanefter är alltså Sara min egen privata fiskpinne<3 br="br"> Nu har jag druckit min n:te finrexin, God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar