söndag 2 december 2012

Morgonstund, eller så inte

God morgon o ljuvliga vita snötäckta värld.

Här i Åbo har vi just vaknat efter en lång natt med Flora och BD. I går kväll hade vi en till adventskonsert och sedan firade vi jul och advent hela natten lång. Jag fungerade som vicevärdinna och dukade först fram allting, serverade drickor under hela natten och städade till sist undan. Klockan 4.45 cyklade jag hem genom ett kallt, snöigt Åbo och kunde inte ha haft en bättre natt. Som grädde på moset hade jag dessutom min underbara pojkvän med mej hela natten, ända till det bittra slutet.

Nu har vi alltså vaknat och ätit morgonmål till det andra avsnittet av Mysteriet på Greveholm II. Och nu måste jag bara berätta vad jag gjorde igår!!!!!

Jag pyntade graaan! Mamma och pappa hämtade hit en gran på fredagen då de var i Åbo för att lyssna på adventskonserten och i går mitt på dagen fick den kläder på sig. Så nu står det en grön och fin gran och tar upp halva vårt vardagsrum och det doftar så där juligt varje gång jag stiger innanför dörren. Ni skall just få se lite bilder av den.

Idag skall jag ytterligare höja julfeelisen här i lägenheten, ni får se med vad senare idag hoppas jag. Bara jag minns att jag skall skriva :D Här får ni nu lite bilder av vår julpyntade lägenhet:



 Mamma och pappa hämtade en lillajulsgåva, 5 tomtar som flyttat upp på hyllan.


Och en suddig, stämningsbils av vår litet vinda gran. Glad Lillajul!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar