måndag 17 december 2012

The Real Group

Igår var vi i Helsinfors på The Real Groups julkonsert. Så super bra! Jag inser mer och mer hur geniala de faktiskt är, hur mycket musik de gör. Jag förstår också varför vissa människor inte riktigt kan njuta av dem, det är så mycket som händer på samma gång när de sjunger, alla fem stämmor gör liksom saker alla på samma gång. Men jag börjar njuta mer och mer av dem. Gårdagens konsert innehöll både sånger som var sköna och lätta att lyssna på och sådana som innehöll mycket fint musikaliskt att lyssna på. Så denna grupp rekommenderas nog varmt åt sådana som gillar att ha lite utmaning i musiken man lyssnar på. Här skall ni få ett smakprov, min favoritlåt av Real Groups. Just denna låt är de facto inte skriven av gruppen själv men är ett smakprov på vad de gör. En viss man sjöng denna på en keikka vi gjorde med vår kvartett för ett par år sedan, ni kanske förstår varför jag gillar den...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar