torsdag 20 december 2012

Jullovet

Heureka, jag har jullov! Idag har jag skrivit min sisat tent, sannolikhetslära, och tagit mej hem till Ekenäs. Denna vecka har jag varit ganska så slö, skönt egentligen. På måndagen hade jag tent, den gick faktiskt riktigt bra, på torsdagen låtsades jag läsa på sannolikhetsläran och vi satt faktiskt tre timmar i ASA med Jenni och Siiri och pluggade. Flitigt värre :P

Nu sitter jag i varje fall i Misskärr för att sova en natt med Lennart innan han var till Vasa för att fira jul. Intressant hur snabbt man vänjer sig vid något, jag är nu så van med att ha honom bredvid mej i sängen att en hel vecka med honom 600 km ifrån mej känns udda. Men det går nog snabbt, sedan är jag på väg upp till Vasa jag med för att fira nyår med hela den Jernska släkten, iiiik :D

Ikväll har vi även hunnit medverka i en konsert. Cajorna och Ekenäs manskör hade sin traditionella julkonsert i Ekenäs kyrka och både Lennart och jag var inbjudna som solister. Lennart sjöng i Olav Söderströms adventskantat och jag spelade trumpet till den. Ibland funderar jag varför jag tackar ja till dylika uppdrag eftersom jag är så himla nervös innan men känslan när sista tonen klingar ut och den är stark och ren i en fullsatt kyrka är ganska skön. Kanske jag borde satsa lite mer på spelandet så att jag blir med självsäker med trumpeten. Kanske kanske...

Nu skall jag sova i alla fall, gårnatten blev lite kort eftersom mitt tåg från Ekenäs var 40 minuter sent och alla bussar mot Hallis redan gått när jag anlände till Åbo. Men imorgon bitti får jag sova, sedan skall jag jobba lite. Gonatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar