söndag 9 december 2012

Nu har jag tid

Hej på er!

Jag har haft en riktigt perfekt helg. For hem till Ekenäs på onsdagkvällen för att fira långhelg i Ekenäs. Vi har övat lite för julkonsert, övat lite för luciafirande, bakat massor med pepparkakor, ätit ännu mer pepparkaksdeg, bakat en kaka, haft lite kalas, gått på julmarknad i lilla Ekenäs, ätit gott och sovit gott. Har varit riktigt skönt att bara vara hemma i Ekenäs och inte riktigt behöva tänka på skolarbeten eller annat. Har dock varken hunnit eller kunnat uppdatera något, min laptop gav lite upp under veckoslutet, skall se vad vi kan göra åt den under jullovet.

Nu är vi alltså hemma i Åbo igen, besvärligt att ha två hemma. Jag far hem till Ekenäs, för att komma hem till Åbo. Jag vill gärna känna att Åbo är hemma, för om jag inte gör det känns det ju fjantigt att bo här. Förstår ni hur jag menar? Men hemma är ändå hemma. Nå man vänjer sig väl!

Nu skall jag räkna lite, räkna lite till och sedan laga lite kvällsmat. Köpte en supergod limpa på julmarknaden som jag lite längtar efter. Hihi. Ha en skön söndag.


1 kommentar: