onsdag 29 maj 2013

Sommarlovet!

Äntligen sommarlov! I går skrev vi den allra sista tenten för i år. Elementär Gruppteori heter den. Intressant kurs. Nu är min hjärna så proppfull att jag inte tror att jag får in något mer i den.

Känner mej trög, som en sengångare. Alla rörelser är långsamma, alla tankar går som genom sirap, alla saker jag gör är lite suddiga i kanten.

I går firade vi sommarlovet med lite matematiker, massor med socker, lite somrig bål och knasiga diskussioner. Jag fortsatte mina försök att tömma frysen inför sommaren, denna gång med blåbärs- och rabarberpaj. Imorgon blir det rabarberkompott. Jag känner mej lite huslig faktiskt. I förrgår lagade jag korvsoppa för första gången någonsin. Till näst skall jag prova på kycklingsoppa.

Som uppföljning på mitt nyårslöfte blir det igen lite bilder från gårdagen. Denna gång blir det inga bilder av partyfolket, bara av vår mumsiga middag.






Och till sist en bild av kvällens middag, tonfisksallad. Dom blev nästan fina trots Lennarts ivriga försök att äta upp alla gurkbitarna innan jag hann täcka in dem med annat. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar