fredag 17 maj 2013

Ett år

Snart har det gått ett år sedan några väldigt speciella dagar. För exakt ett år sedan blev det officiellt att också jag blev student. Just i dag har många många många fått ett litet papper i handen som uppfyllde en dröm.

Jag minns dagen för ett år sedan som om det var i går. Jag satt och läste på inträdesprov när klockan började närma sig det där magiska slaget då vi skulle få gå och hämta våra resultat. Just när jag med fjärilar i magen skulle klä om mej och knalla upp till skolan skickade pappa och frågade när jag tänkte komma och hämta resultaten, halv timme före den utsatta tiden! Att lärarna och rektorn redan visste hur det gått för folk gjorde det inte mindre nervöst

Jag småsprang upp till skolan och in till rektorn för att få mitt lilla kuvert. Jag gick ut i korridoren för att öppna det. Jag fick sällskap av en hop lärare och pappa. Jag öppnade kuvertet och förstod inte ett smack. En massa små siffror, bokstäver och flere bokstäver. Jag förstod ingenting. Kunde inte skilja resultatbokstäverna från ämnesbeskrivningsbokstäverna. Med mycket hjälp av lärarna fick jag till slut den lilla pappersbiten deschiffrerad. En stor dag.

När alla lärarna dragit sig tillbaka till rummet gjorde jag en liten segerdans i korridoren. Problemet i det var att magfickan i min huppari var full med nycklar, telefon o.s.v. Allt detta flög ut ur fickan och jag tillbringade den följande minuten med att hitta delarna till telefonen!

Jag vill önska stort grattis åt alla de som fått sin lilla papperslapp med goda nyheter. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar