måndag 20 maj 2013

The lördag

Min lördag tillbringades dels på mattainsten, dels hemma i vardagsrummet med Jenni och Lennart och Eurovision song contest 2013. Relativt bra spektakel i år faktiskt. Sverige hade verkligen satsat på en massa olika shower, intro, mellanspel, avslutande konfetti. Och jag måste säga att vinnarlåten var riktigt bra i år också. På fredagen bakade vi bullar, på lördagen pizza. , undrar vad jag skall baka till näst...

Extra pluspoäng tycker jag också att årets ESC skall få för genuint duktiga musiker med jämna mellanrum, en jättehäftig kontratenor med vampyrtänder och några sånger utan den obligatoriska schlagerhöjningen. Nästan bra alla de många timmarna. Nästa år är då tävlingen si så där 30 km söder om Malmö. Lite fånigt.






Jag har lite pizza kvar ännu, tror att den skall bli middag ikväll. Nu skall jag packa in mej i en filt och njuta av lite lugn och ro efter tenten. Två kvar, sedan är det sommarlov för mej också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar