söndag 26 maj 2013

Sista veckoslutet

Vi firar det sista veckoslutet i Åbo innan sommalovet (läs: sommarjobbet).

Vi har firat med labbrapporter, film, mer labbrapporter, tentläsning, kvarg, pannkaka, choklad och kortspel. Ett försök att tömma frysen på fjolårets bär och ladda energi för den sista veckan av universitetsgulisåret.








Vi har också undersökt hur många universitetsstuderanden man behöver för att åstadkomma bärkvargen ovan. Väldigt empirisk undersökning. Vi kom fram till att svaret var att man klarar sig med tre stycken. Fast bara knappt!

Är universitetsstuderanden en bristvara hos just Dig kan du ta en normal 8-årig pojke i stället. Fungerar lika bra.

Jag är nog i behov av lite semester nu. Fastän sommarlovet i mitt fall innebär jobb är det ändå semester. Det innebär att jag får använda hjärnan till helt andra saker än jag normalt gör här i Åbo. Trots att jag älskar matematiken och det jag sysslar med här känner jag att jag behöver en liten paus nu. Smälta allt det jag lärt mej under året, sortera in det i sina respektive fack, rensa lite bland skrotet som följt med under året och damma lite i hörnen. Sedan får jag börja med katalogiserad och redig hjärna och bita i min universitetskarriärs svåraste kurser. På något sätt längtar jag redan trots mjölksyran i hjärnan.

Nu skall jag värma mej med en kopp te och titta ut över Hallis. Här står björkarna och vajar mjukt i regnet och för med sig en föraning om att det nog kommer att bli en bra sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar