lördag 16 mars 2013

Unikt

Här vårstädar vi för fullt! Kan ni förstå det? Jag, StädarR, FRIVILLIGT!

Jag har diskat alla kärl som var det minsta lilla smutsiga, jag har tvättat spisen med rengöringsmedel, putsat alla ytor i köket, satt alla papper i pappersinsamlingen, dammat alla mattor, fört ut alla filtar och täcken på balkongen, tappat en filt från balkongen, sprungit ut iklädd pyjamas och stövlar för att hämta filten, sprungit tillbaka in med filten runt mej som en osynlighetsmantel. Nu  väntar jag på att Lennart skall ha dammsugat färdigt så jag får hämta in mattorna och filtarna igen. Och Lennart ja, han fick plötsligt för sig att tvätta fönster, så han har ståtat iklädd pyjamas och solglasögon i våra köksfönster. Gulligare fönsterputsare har jag då aldrig sett!

Nu skall jag ännu göra ett tappert försök att föra ut paffinsamlingen och konservburkarna, sedan tänker jag ta mej en väl förtjänt vilopaus framför TV:n. Ikväll är det årsfest som gäller, iiiik!

Ha en fin lördag, gå ut i solen, det är jätteskönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar