måndag 18 mars 2013

Dagens skratt

Fick mej just dagens gapflabb, i många repriser. Jag gick in på en blogg kallad restauranghyfs och läste vad folk hade velat dela med sig av. Sidan finns för att folk i restaurangbranschen skall få dela med sig av sina glada skratt på jobbet, för ibland blir det ganska komiskt. Och ibland funderar man också hur folk egentligen tänker. Så om ni någon gång jobbat på restaurang eller café, gå in och läs, finns också en facebooksida. Det är riktigt galna saker gäster kommit med ibland. Själv måste jag ju också understryka att före jag börjat jobba inom detta väsen tänkte jag inte heller så mycket på vad man frågade och krävde på restaurangen, men nu, t.o.m. fast jag inte jobbar mycket eller ofta, blir jag ibland så full i grin över vad folk säger. Men man få ta det med en nypa salt, och framför allt är det ju jag som skall betjäna och jag försöker så mycket jag bara kan att alltid bemöta folk sakligt. Men ibland måste man få le i mjugg.

Och sedan bara för att jag själv undrar:
Om det inte finns något som innehåller glass på menyn. Och du vill ha en efterrätt. Hur stora är chanserna för att vi har ett paket vaniljglass undanstoppat just för dej? Har vi glass i menyn, fine, fråga då om det går att ordna utan chokladsufflén eller det andra som hör till. Men om desserterna vi har inte innehåller glass, då har vi troligtvis inte glass...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar