söndag 3 mars 2013

Snö snö snö snö

Världen är vit och fin igen, det har snöat helt massor här i Åbo. Hela gårdagskvällen, lite under natten, hela morgonen! När jag steg ut ur bilen när vi kom hem i går kväll hamnade jag i en driva hög som mitt knä. Just så skall det vara. Ifall någon bloggläsare missat att jag älskar snö skall jag berätta det igen! JAG VILL ATT VINTERN SKALL VARA VIT! Och helst får den vara det ända till påsk. Jag gillar vinten, snön, kylan. Det finns inget bättre väder för en promenad än när solen lyser, snön glittrar, kylan biter lite i kinderna och det knarrar så där ljuvligt under fötterna. Det har vi gjort i dag. Och, när det är en riktig vinterpromenad vi talar om skall den också innehålla lite tumlas i snöhög och en och annan dåligt kramad snöboll. Det har jag lärt Lennart idag, viktig lärdom.

Detta veckoslut ja. Vi har haft övningshelg med körerna igen. Vet inte om jag skall skratta eller gråta över vårt körprojekt. Kom på konsert 6.4. så får ni se vad jag menar. Modern musik i all sin ära, men mina öron uppskattar det inte alls! Det finns inget vackert över en stor septim eller en liten sekund. INGET ALLS!  Tyvärr finns det musiker som anser att det är vackert så då hamnar jag också lyssna på det. Alltså, missförstå mej inte, det är kul att sjunga, utmanande och roligt. Men jag önskar att jag inte skulle behöva lyssna på samma fraser av och an fram till april. Nå, alltså, övningshelgen kulminerade i konsert. DEnna gång TOMF-konsert. Flora sjöng 4 sånger, BD 4 och 4 andra körer några var. Det var en riktigt fin konsert faktiskt, sjukt roliga framföranden. Kvällen här hos oss avslutades med kebab och Lord of the ring.

Nu skall jag utforska om serien "Rules of engagement" är någonting för mej, sedan tänker jag sova. I morgon skall jag tydligen till skolan till kl 9, detta har Sara bestämt, känner mej lite undertofflad, hihi ;P Gonatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar