måndag 11 mars 2013

Ooh suck måndag

I dag har jag inget bra måndagshumör. Jag brukar normalt inte ha så mycket emot måndagar över huvudtaget men idag har jag varit lite purken. Jag hade matristent idag. Vi övade ju hela förra veckan på denna tent, räknade massor massor massor med uppgifter. Sedan var jag visserligen lite lat med läsandet av teorin under veckoslutet men jag kände mej ändå ganska så bra förberedd faktiskt. Men alltså...såå skitsvår tent jämfört med de gamla tenterna vi övade på. Sist och slutligen gick det helt bra men suck suck suck. När alla de gamla tenterna har haft uppgifter som varit väldigt straight forward utan desto mer krusiduller hade denna tent inte en enda sådan uppgift. Om uppgiften påminde det lilla minsta om en "normal" uppgift hade den massor med twister som gjorde den sjukt mycket svårare. Suck. Får man verkligen bråka så med flitiga elever som övat varje dag hela den lediga veckan inför tenten?

Så jag är alltså lite purken. Men jag har haft ett riktigt bra veckoslut annors. Hade fyssatent på fredagen som gick över förväntan, for hem till Ekenäs och använde kvällen till att umgås med bara mamma, resterande familjen var tillfälligt bortsprunga. På lördagen hade mamma och pappa bjudit in Lennarts föräldrar på lunch. Hemska saker så jag var nervös inför detta. Jag tror alla kanske känner lite samma sak när egna föräldrar så där officiellt skall "träffa" pojkvännens/flickvännens föräldrar för första gången. Dock gick det hela väldigt smidigt och jag for glatt iväg på jobb för kvällen.

Nu sitter jag här och försöker undvika att läsa på nästa tent. Grafteori. Och väntar på kvällsteet då vi skall se på det sista avsnittet på en NCIS säsong. Det har varit flere cliffhangeravsnitt nu så jag vill se vem mördaren ääär!!!!! Hoppas ni har haft en bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar