onsdag 6 mars 2013

Plugghästarna

Vi har nästan undervisningsfri vecka här. Nästa vecka kommer tentvecka emot så vi har denna vecka på oss att lära oss det som gått oss förbi. Riktigt skönt tycker jag. Visserligen innebär undervisningsfri vecka för mej att jag släpat mej upp alla mornar hittills för att infinna mej i "vektorrummet" kl 9 för pluggning med världens allra bästa gulismatematikergrupp. Vi har övat 3 dagar nu, från 9 till 3. Och sedan på kvällar förstås ;P De andra har faktiskt varit ännu längre på insten och övat. Så vi har varit riktiga plugghästar!

För tillfället läser jag till fysiktenten på fredagen (läs: försöker komma på allt möjligt annat att göra, betala räkningar, diska, vad som helst utom just det) och inser att all fysik jag lärt mej i gymnasiet är rena rama skräpet. 7 månader här och allt jag kunde tidigare har blivit reviderat eller ersatt med en aning "sannare" kunskap. Skoj!

För övrigt har jag shoppat lite idag. Jag shoppar inte ofta, tre gånger i året kanske, senast var väl i oktober då alla mina byxor såg ut som om jag nästan blivit uppäten av klädmal. Så i dag tog Lennart och jag cyklarna till butiken för att köpa lite olika saker. Först på agendan stod att hitta en ny skolväska åt mej, min är alldeles för liten för fysikboken och programmeringsboken på samma gång. Jag fick också äntligen ändan ur kärran och använde upp ett presentkort jag fick i födelsedagspresent. Så skolväska blev det. Och en halv skog i pappersformat så att jag kan börja nästa period med allt studiematerial up to date.

Sedan passade vi också på att se om vi skulle hitta nya finskor åt Lennart. Hittade ett par, är ganska nöjd när han knallar omkring här hemma med dem på fötterna och faktiskt anser att de är bekväma. Scoooore :D

Och sist men absolut inte minst, jag behövde lite motivation efter en tung period och inför en ny tung period så när jag ramlade på en ursöt kavaj var jag ju helt såld förstås. Och kavajen är så fin, den är knallrosa och jättegullig. Om jag orkar ikväll skall jag ladda upp nån bild. Så nu är jag nöjd och materiellt tillfredsställd. Kanske jag skulle orka närma mej fysiken igen, skall studera strömmar och resistorer hela kvällen, sjukt spännande!

Ha en fin onsdagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar