onsdag 20 mars 2013

Tiden

Tiden rinner, går, springer, rusar, skenar...  Vilka ord man än vill använda så menar jag att tiden går lite för snabbt för mej ibland. Jag har absolut inte någon ångest inför att växa upp, absolut inte, jag trivs ljuvligt bra med vart livet för mej just nu, men ibland förstår jag inte riktigt hur allting går så snabbt.

Jag har så färska minnen av hur jag valde kurser för första året i gymnasiet och såg fram emot tre år i skolan. Vart försvann dessa. När tog jag studenten? I dag skrev årets blivande studenter matematikexamen, det känns som om det var förra veckan jag själv gjorde det. Och ändå har det gått ett helt år. Ett helt år! Jag har tagit studenten, firat studentdagen, jobbat en hel sommar, flyttat hemifrån, flyttat ihop och, mest skrämmande, nästan studerat ett helt studieår! Det är bara 8 veckor kvar innan jag har gjort 1/5 av mina studier. När allting går så här snabbt, vad skall man göra sen?

Jag skall fundera lite på det under kvällen medan jag tittar vidare på ett urgammalt avsnitt NCIS. Ha en fin onsdag kväll. Och glöm inte Tahdon13-kampanjen! Den kan få många människors framtid att bli mycket klarare och redigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar